Inteligența emoțională în procesul de recrutare

#easyhrromania #recruitment #emotionalintelligence #hr #recruiter

Asemăn recrutarea cu un tărâm al tuturor posibilităților, precum cel din Alice în Țara Minunilor.

Aici, #recruiterul și candidatul sunt parteneri de călătorie, care se cunosc tot mai mult cu fiecare pas. Uniți de un scop similar, explorează opțiunile pe care le au, întâlnesc provocări, fac alegeri și, în cele din urmă, ajung la destinație.

Această destinație este însăși identificarea celei mai potrivite oportunități profesionale, care de multe ori are și o puternică semnificație personală. Și totul începe cu o intenție.

Din numeroasele discuții pe care le-am avut cu profesioniști din domeniul #recrutării, am realizat că pasiunea și entuziasmul care îi caracterizează alimentează o intenție comună: aceea de a investi constant în propria persoană, pentru a crea un proces de #recrutare cât mai #valoros pentru oamenii întâlniți.

De la etapa contactării inițiale a candidatului și până la evaluarea finală, este important să știm cum ne putem poziționa, astfel încât să generăm încredere, conexiune și autenticitate. Iar această poziționare este strâns legată nu de modul în care gândim, ci de modul în care #simțim. Prin disponibilitatea emoțională pe care o arată, recruiterul poate crea acel #candidateexperience plin de sens pentru fiecare persoană.

Studiile ne arată faptul identificarea și înțelegerea propriilor #emoții este strâns legată de succesul nostru în viață. Astfel, recrutarea nu este o excepție, ci din contră: este oportunitatea perfectă de a descoperi beneficiile acestui instrument excelent numit “inteligență emoțională”.

Provocarea unui recruiter este astfel dublă: pe de-o parte, să își dezvolte propria maturitate #emoțională, iar pe de cealaltă să creeze un context în care celălalt conștientizează ceea ce simte și își dă voie să se arate așa cum este, într-un mod autentic.

Așadar, cum ne poate susține concret inteligența emoțională în activitatea de recrutare? Iată câteva direcții:

  • Ne dezvoltăm abilitatea de a #evalua candidații. Prin emoțiile pe care aceștia le au, putem descoperi dacă ceea ce spune candidatul este în acord cu ce transmite – un candidat emotiv nu este același lucru cu un candidat care nu este motivat sau competent;
  • Identificăm mai bine #nevoile celor cu care discutăm prin cererea unui safe space, în care ne conectăm la un nivel profund;
  • Oferim un candidate experience valoros, care ne poate genera ulterior eventuale recomandări (o modalitate excelentă de a obține profiluri potrivite);
  • Prezentăm candidații într-un mod mult mai atractiv către hiring manager, creionându-le imaginea dincolo de competențele tehnice specifice jobului;
  • Creăm #relații pe termen lung cu cei pe care-i întâlnim și investim în networking-ul nostru profesional.

 

Tu cum îți folosești emoțiile în procesul de recrutare?

Politica de confidențialitate | ©2024. EasyHR România. Toate drepturile rezervate. Website de Content Sprout Media.